20 december 2015

Het laatste politieke nieuwsoverzicht van dit jaar wk 51

Wekelijks publiceren wij, in het weekend, een overzicht van artikelen over de Hoeksche Waardse gemeentepolitiek, verschenen in de media.

Als webmaster van deze site zit ik in het weekend, meestal tijdens het beluisteren van het boeiende radioprogramma Nieuwsradio Hoeksche Waard, gezellig wat te knippen en te plakken om deze rubriek samen te stellen.
Wij kunnen (gelukkig) niet zien wíe onze website bezoekt, maar wel met hoevélen u bent en ook welke pagina’s (‘blogs’) u bezoekt.
Nou, ik kan u verzekeren dat u met velen bent. Ik ga dan ook het komende jaar zeker door met deze rubriek.
De politiek is ‘met reces’, zoals dat zo mooi heet.
Veel nieuws is er dus de komende twee weken niet te verwachten.
De eerstvolgende aflevering in deze serie zal derhalve verschijnen in het weekend van 3/4 januari 2016.
Dat geeft mij mooi de gelegenheid de website wat te ‘verbouwen’ en een enquête op te stellen om uw mening over onze site te peilen. U komt deze enquête vanzelf tegen en ik vertrouw er op dat u bereid bent deze in te vullen. Voor zover het binnen onze mogelijkheden ligt zullen wij zeker wat doen met uw opmerkingen en suggesties.

Mede namens het bestuur van de PvdA-afdeling Hoeksche Waard, onze wethouders, raads- en burgerraadsleden en alle enthousiaste vrijwilligers daar omheen, wens ik u toe om de komende weken een beetje uit te rusten, en tijd te besteden aan familie en dierbaren.
Ik wens u allen alvast mooie feestdagen en een bijzonder gelukkig nieuwjaar.

Voor de artikelen in de lokale kranten, klik op Week 51

Radio Rijnmond

Ook Radio Rijnmond besteedde aandacht aan de Raadsvergaderingen op 17 december.

Logo
De laatste media-aandacht die een aantal politici over dit onderwerp deze week kregen was in het ‘eindejaarsdebat’ in de studio van Radio Hoeksche Waard.
Onder de altoos bezielende leiding van presentator Arie Janson illustreerden de politici zeer treffend waarom het uiteindelijk mis ging.

IMG_0091.JPG wordt weergegevenIMG_0091.JPG wordt weergegevenSlotdebat

Arie Janson op de kop en verder tegen de klok in:

Huibert Steen (ChristenUnie Binnenmaas)
Maurice Pahladsingh (D66 Oud-Beijerland)
Adriaan van der Wulp SGP Binnenmaas
Paulien Rijsdijk (Strijens Belang)
Jan Oosterkam (Strijens Belang)
Marga van Hulst (Gemeentebelangen Korendijk)
Arnold de Man (VVD Strijen)
Jelle Stelpstra (PvdA Korendijk)
Pieter van der Meer (CDA Cromstrijen, was even uit beeld)

Het programma kunt u hier terugluisteren.