6 februari 2016

Politiek nieuws in de media wk5

Wekelijks publiceren wij, in het weekend, een overzicht van artikelen over de Hoeksche Waardse gemeentepolitiek, verschenen in de regionale kranten en andere media.

Voor de artikelen in de lokale kranten, klik op Week 5 deel 1 en Week 5 deel 2

Ron PSNadat op 20 januari jl. de Statencommissie Bestuur en Middelen zich over de bestuurlijke toekomst van de Hoeksche Waard boog, stond het onderwerp op 3 februari op de agenda van de ‘plenaire’ vergadering van Provinciale Staten onder voorzitterschap van de Commissaris van de Koning, Jaap Smit.  Van de commissievergadering deden wij u op deze site al uitgebreid verslag.
De Statenvergadering kunt u hier terugluisteren. (klik vervolgens op de agenda in de rechterkolom op: a.Bestuurlijke samenwerking)

Foto René

In het radioprogramma ‘Hoeksche Waard Live Actueel’ praatte René Krabbe de luisteraars weer even bij over het ‘Meldpunt Klachten Openbaar Vervoer’, dat online is gezet naar aanleiding van de concessiewisseling van Arriva naar Connexxion.

U kunt het interview gedurende 14 dagen hier nog eens beluisteren (vanaf 35:45)

Aart-Jan Moerkerke

Naar aanleiding van de lekkage van 25 ton ethyleenoxide bij Shell Moerdijk heeft Burgemeester Aart-Jan Moerkerke van Strijen zijn verbijstering uitgesproken voor Radio Rijnmond.
Het radio-interview kunt u hier nog eens beluisteren.

Dick PolderdijkDe week werd zoals gewoonlijk op zaterdagochtend afgesloten met het programma Nieuwsradio Hoeksche Waard.
Fractievoorzitter van Cromstrijen ’98, Dick Polderdijk, deed in het ‘politieke interview’ een aantal opmerkelijke uitspraken over het onderzoek naar de bestuurlijke toekomst, de gedeputeerde Van der Sande, de Haagse politiek, de bestemming van de OZB, (zeden)misdrijven en asielzoekers.  Het interview kunt u hier nog eens beluisteren.