6 december 2015

Politiek nieuws in de media wk 49

Wekelijks publiceren wij, in het weekend, een overzicht van artikelen over de Hoeksche Waardse gemeentepolitiek, verschenen in de regionale kranten en andere media. Voor de bestuurlijke toekomst van de Hoeksche Waard was dit de op één na spannendste week van het jaar!

Voor de artikelen in de lokale kranten, klik op week 49

De vergadering van de stuurgroep Onderzoek Bestuurlijke Toekomst op woensdag 2 december kunt u dankzij Radio Hoeksche Waard hier nog eens terugluisteren. Gedurende het eerste deel (20:00 – 21:00) is er voornamelijk muziek gedraaid vanwege technische problemen met de verbinding. Voor het debat doorschuiven naar 51:45.

Deel 1.

Deel 2.

Deel 3.

Blijf na afloop van de vergadering (deel 3) vooral luisteren; na het muziekje spreken Arie Janson en René Toonen nog met de voorzitter en een aantal betrokkenen !
Maar: na afloop bleek dat deze laatste gesprekken ook waren opgenomen door TV Hoeksche Waard.

TV Hoeksche Waard

Het item kunt u hier terugkijken.

De precariobelasting, die vanaf 1 januari 2016 door de Hoeksche Waardse gemeenten geheven mogen worden, houdt de gemoederen in Den Haag en bij onze gemeentebesturen danig bezig.
Onlangs publiceerden wij op deze site hierover al een artikel dat u hier kunt lezen.

Op zaterdag 5 december besteedde het 8-uur journaal van de NOS aandacht aan deze materie.
In die uitzending hield Oud-Beijerlands wethouder Piet van Leenen een warm pleidooi voor het invoeren en behouden van die belasting. Uitzending gemist ? U kunt ‘m hier nog eens terugzien. (Het item begint na 07:30)

Leontine Guldenaar

Leontien Guldenaar (PvdA)

Sandra hol

Sandra Hol (GroenLinks)

Leontine Guldenaar en Sandra Hol (leden van de Oud-Beijerlandse gemeenteraad) waren zaterdag 5 december te gast in het programma Nieuwsradio Hoeksche Waard om te praten over hun onderzoek naar de praktijkervaringen met de Zorg sinds 1 januari 2015.
Zij leggen de laatste hand aan een knelpuntenboek dat zij nog deze maand zullen aanbieden aan wethouder Ina Van der Werf.
Het interview kunt u hier beluisteren; het begint direct na het eerste plaatje.

De voetbalclubs in de gemeente Korendijk hebben plannen om te fuseren en te verhuizen naar een nieuw complex. TV Rijnmond maakte er een item van. Bekijk het hier.