Door op 11 november 2016

Tour d’Hoeksche Waard was een feestje!

Op zaterdag 5 november toerden ruim 35 Hoeksche Waardse politici over het eiland om met de inwoners te praten over de bestuurlijke herindeling van de Hoeksche Waard.  Alle deelnemers hebben het ervaren als een unieke tocht!

Niet alleen vanwege het feit dat politici uit maar liefst 9 politieke groeperingen er aan deelnamen (Bint, CDA, ChristenUnie, D66, Fractie Van der Giessen, GroenLinks, PvdA, SGP en VVD) maar ook, en wellicht daardoor, vanwege de uiterst plezierige wijze waarop wij door het publiek werden ontvangen en te woord gestaan.
Dit leverde vele boeiende gesprekken op die niet alleen een informatief karakter hadden maar ook dat van het uitwisselen van argumenten en het kweken van begrip voor elkaar.
Het leek erop dat door deze gezamenlijke actie het tanende vertrouwen in ‘de politiek’ bij velen weer een beetje een positieve wending kreeg.

Een foto-impressie

1

Serieuze gesprekken

4

Raadsleden uit diverse gemeenten en van diverse partijen gebroederlijk naast en met elkaar

Soms was  het een beetje improviseren

2

De prachtige flyer

6

Het zonnige Strijen in alle vroegte; het werd gelukkig allengs drukker

11

Elke ploeg maakte ’s morgens vroeg bij een ‘bakkie’ plan de campagne

15

Her rondje zaterdagboodschappen werd door velen graag onderbroken voor een goed gesprek

16

Goed gesprek van (De) Man tot man

17

Onderonsje van ‘links’ tot ‘rechts’

18

Moeder en dochter in de weer met hun zienswijze

Het AD Hoeksche Waard bracht op maandag 7 november een mooie evenwichtige impressie van de tour.

ad-07-11-2016

De speciale flyer voor die dag kunt u hier bekijken.

Caroline Smeets maakte een mooi impressiefilmpje vanuit de diverse kernen die door de tour werden aangedaan; u kunt deze hier bekijken.

Kijk a.s. zaterdag op deze site voor een heldere uitleg over hoe u een zienswijze kunt indienen bij de provincie over de op handen zijnde bestuurlijke herindeling van de Hoeksche Waard !