Door René Krabbe op 12 april 2017

Tegenstanders herindeling Hoeksche Waard sturen zinloze brief aan Informateur Schippers

De Hoeksche Waardse politici die tegen het herindelingsvoorstel van de provincie zijn, hebben aansluiting gezocht bij ‘lotgenoten’ in de gemeente Haren en Landgraaf en in gezamenlijkheid een brief gestuurd aan Edith Schippers.

Op de inhoud van die brief ga ik hier niet in. Ons standpunt in dit dossier mag genoegzaam bekend worden geacht.
De brief is zinloos omdat Edith Schippers al eerder heeft aangegeven dat zij tijdens de informatie ‘niets doet’ met de berg aan brieven die zij uit het land ontvangt.

Het interview hierover met de NOS leest u hier.

Zeer opmerkelijk is dat zeven wethouders uit de Hoeksche Waard, die zich tot nu toe terecht niet in het herindelingsdebat hebben gemengd (zij gaan daar immers niet over), de brief aan informateur Schippers mede hebben ondertekend.
In de betreffende gemeenteraden (Binnenmaas, Cromstrijen en Korendijk) verwacht ik daar dan ook zeker kritische vragen over.

De brief aan Edith Schippers leest u hier:

De mede-ondertekenaars vanuit de Hoeksche Waardse politiek vindt u hier.

René is een laatbloeier in de actieve politiek. Tegen het eind van zijn werkzaam leven als architect is hij in 2010 aan de slag gegaan als lid van de commissies ABZ en RBZ in de gemeenteraad van Cromstrijen. Na zijn verhuizing naar Zuid-Beijerland is hij sinds 2014 burgerraadslid en vanaf 10.04.2018 fractievoorzitter in de gemeente Korendijk.