23 juli 2015

Taskforce ‘scholierenabonnementen’ zet nu Connexxion onder druk

Nadat een aantal politici van SGP en CDA Korendijk en PvdA Hoeksche Waard en Goeree-Overflakkee veertien dagen geleden geïnformeerd werden over de soms exorbitante prijsstijgingen voor de scholierenabonnementen van de Arriva is er al heel wat gebeurd (zie voorgaande blogs op deze website).  Maar nog niet genoeg. Omdat Connexxion het busvervoer in de Hoeksche Waard en op Goeree-Overflakkee per 13 december van de Arriva overneemt zijn er nog steeds grote onzekerheden voor wat betreft de tarieven voor het komend schooljaar. Nu de Arriva de scholieren tegemoet is gekomen met een “Uitzwaaiabonnement” voor de periode tot 13 december is ons team van mening dat Connexxion nu op zeer korte termijn moet komen met een “Welkomstabonnement”  voor de periode vanaf 13 december tot einde schooljaar.

Woordvoerder Jelle Stelpstra (PvdA Korendijk) gaf op donderdagavond een update van de stand van zaken in het radioprogramma Hoeksche Waard Live Actueel. Zijn bijdrage kunt u hier nog eens beluisteren na 52:49:00.