PvdA Hoeksche Waard traditioneel bijeen op de dag van de Arbeid

Door Mark de Koning op 2 mei 2018

Gisteren was het weer de dag van de Arbeid: 1 mei. De leden van de Partij van de Arbeid Hoeksche Waard kwamen voor de viering bijeen in Piershil. Daar werd gesproken door Dick Hitzert, zeer gewaardeerd partijlid.

Dick gaf  aan dat het anno 2018 bestaanszekerheid  nog steeds een actueel issue is. Bestaanszekerheid betekent dat  er aandacht moet zijn voor werkgelegenheid, een eerlijke inkomensverdeling, duurzaamheid en betaalbare woningen voor iedereen. Deze thema’s zijn ook van belang voor de burgers in Hoeksche Waard.  Daarom zal daar in het nieuwe verkiezingsprogramma ruim aandacht voor zijn. Verder was er op 1 meiviering ruimte voor de jubilarissen.

Oud raadslid en bestuurslid Jan Dekker werd in het zonnetje gezet vanwege zijn 50 jarige lidmaatschap van de partij. In zijn dankwoord stond Jan uitgebreid stil bij de transitie naar schone en duurzame energie. Daarnaast vroeg hij ook om stil te staan bij realistische en haalbare doelstellingen.

Jubilaris Jan Dekker en voorzitter Gee Rooimans

Mark de Koning

Mark de Koning is de naam en ik ben kandidaat voor de gemeenteraad van de Hoeksche Waard. Betrokkenheid en solidariteit daar gaat het mij om. Betrokkenheid van en met burgers is belangrijk voor betere besluiten en solidariteit is nodig met mensen die in de knel komen. Sterke verenigingen en goede voorzieningen zijn daarom belangrijk. Daar

Meer over Mark de Koning