Politiek nieuws in de media week 49

10 december 2017

Wekelijks publiceren wij, in het weekend, een overzicht van nieuwsitems over of in verband met de Hoeksche Waardse gemeentepolitiek, verschenen in de regionale kranten en andere media.

Klik op Week 49 deel 1 en  Week 49 deel 2  voor de berichten van de schrijvende media, de afgelopen week.

Alle afbeeldingen en foto’s op deze site kunt u vergroten door er op te klikken.

In het TV-programma EenVandaag op zaterdagavond mochten Korendijkse wethouder  Gerard den Boer en ons welbekende Burgercomité Riene Verburgh hun zegje doen over de op handen zijnde bestuurlijke herindeling van de Hoeksche Waard.

Wethouder Gerard den Boer

Riene Verburgh

Deze reportage kunt u hier  terugkijken.

In deze nieuwsrubriek is het niet gebruikelijk dat wij inhoudelijke kritiek leveren op de door de pers weergegeven meningen. Het niet hanteren van het journalistieke principe van ‘hoor en wederhoor’ door de redactie van EenVandaag moeten wij hier wél veroordelen. Van de 83 Hoeksche Waardse Gemeenteraadsleden stemden er 52 vóór de herindeling. Ze hadden er maar één hoeven te bellen voor een tegengeluid.

Voorafgaand aan het TV-programma publiceerde EenVandaag dit artikel op haar website.