Piet van Leenen sprak weer in bij Provinciale Staten over het woningbouwprogramma

Door René Krabbe op 30 november 2017

Je kunt over  de regionale woningbouwplannen van Oud-Beijerlands wethouder Piet van Leenen denken wat je wilt, we kunnen niet ontkennen dat hij ervoor gáát.
In het recente verleden heeft de provincie het regionale woningbouw voor de Hoeksche Waard goedgekeurd met uitzondering van het zogenaamde ‘Plusprogramma’. Dit plusprogramma behelst op termijn 3.000 extra woningen buiten de bestaande kernen.

Op woensdag 29 november sprak Van Leenen voor de tweede keer in over dit onderwerp bij de Statencommissie Ruimte en Leefomgeving tijdens de behandeling van de Visie Ruimte en Mobiliteit 2018.

Na afloop van zijn betoog kreeg hij tal van kritische vragen van de commissieleden te beantwoorden

Het videoverslag van zijn betoog en de beantwoording van de gestelde vragen kunt u hier bekijken.
(doorspoelen naar 3:21:15)

René is een laatbloeier in de actieve politiek. Tegen het eind van zijn werkzaam leven als architect is hij in 2010 aan de slag gegaan als lid van de commissies ABZ en RBZ in de gemeenteraad van Cromstrijen. Na zijn verhuizing naar Zuid-Beijerland is hij sinds 2014 burgerraadslid en vanaf 10.04.2018 fractievoorzitter in de gemeente Korendijk.