16 juni 2015

Paulien Tanja wordt door burgemeester Aart-Jan Moerkerke in de echt verbonden

Burgemeester trouwt wethouder(16-06-2015)

Burgemeester trouwt wethouder.

Vrijdag 19 juni aanstaande heeft wethouder Paulien Tanja een primeur door als eerste in het huwelijk te treden onder het prieeltje bij de idyllische vijver van Landgoed De Peerdegaerdt. Burgemeester Aart-Jan Moerkerke voltrekt het huwelijk.

Wethouder Paulien Tanja legt uit:,,Sjoerd verraste mij enorm met zijn huwelijksaanzoek. Voor ons stond eigenlijk meteen al vast dat we geen traditioneel huwelijk wilden, maar juist iets bijzonders. Bij voorkeur buiten, omdat we alletwee van het buitenleven houden. Vandaar onze keuze voor De Peerdegaerdt.”

De gemeente Strijen heeft de afgelopen jaren meerdere verzoeken van bruidsparen ontvangen om op een andere locatie te mogen trouwen. Om niet meer voor iedere aanvraag een apart besluit te hoeven nemen is besloten om de gehele gemeente aan te wijzen als ‘huis der gemeente’. De Peerdegaerdt is één van de nieuwe locaties die hiervoor geschikt is. De Peerdegaerdt beschikt dankzij de mooie Mien Ruys tuin over meerdere mooie plekken om uiteindelijk het huwelijk te laten voltrekken.

Open Dag

Geïnteresseerden in de nieuwe huwelijkslocatie kunnen tijdens de Open Dag van 4 juli een kijkje komen nemen. Dan opent het landgoed haar poorten voor het publiek. Tijdens verschillende workshops maken bezoekers kennis met paardencoaching, grondwerk met paarden, het kweken van eetbare paddenstoelen en een ontspannen snoezelhoek. Kinderen kunnen onder meer terecht voor ponyritjes, het borstelen en verzorgen van pony’s, hoefijzers gooien en het maken van insectenhotels. Bezoekers van de Open Dag kunnen de sfeer komen proeven en genieten van alles wat op dit landgoed te beleven is en gelijk de huwelijkslocatie van dichtbij bekijken.