Partijgenoot René Krabbe uit Zuid-Beijerland is overleden

8 juli 2021

HOEKSCHE WAARD

Na een kort ziekbed is onze partijgenoot René Krabbe op 69-jarige leeftijd overleden. Hij was enkele tientallen jaren politiek actief in de Hoeksche Waard.

Aanvankelijk was René lid van de steunfractie in de gemeente Cromstrijen. Na zijn verhuizing naar Zuid-Beijerland trad hij toe tot de steunfractie van de voormalige gemeente Korendijk.

Daar beleefde René zijn ‘finest hour’. Hij werd het laatste raadslid van de PvdA in deze gemeente voor de herindeling tot gemeente Hoeksche Waard per 1 januari 2019.  Na die herindeling werd René lid van de steunfractie van de PvdA Hoeksche Waard.

Jarenlang heeft René zijn bijdrage geleverd in de interfractie, de groep actieve PvdA-leden, met als kern de raadsleden en wethouders, die tot doel had namens de vijf plaatselijke afdeling één geluid te laten horen op het eiland. Dat sprak hem aan. Hij dacht op de schaal van de Hoeksche Waard.

Voormalig fractievoorzitter in Korendijk – door René opgevolgd in de laatste periode voor de herindeling – herinnert zich hoe hij zich in kwesties kon vastbijten. ,,Hij was kritisch en altijd bereid tot het uitzoeken van onderwerpen. Hij moet regelmatig uren achter de computer hebben gezeten om zaken uit te diepen. Daarbij verloor hij zich wel eens in de details’’, aldus Jelle.

Sympathiek aan René was dat hij er geen moeite mee had dat anderen gebruik maakten van zijn zoekresultanten.  Jelle: ,,Hij was in die zin niet ijdel en dat maakte de samenwerking prettig. René was eerlijk en oprecht. Hij was kritisch maar kon ook incasseren.’’

Vele jaren was René Krabbe een nauwgezet en ijverig beheerder van de website. Ook twitterde hij namens de partij en verzorgde hij de Facebookpagina. Lokaal en provinciaal had René een groot netwerk. Hij was erg betrokken bij het provinciale wel en wee van de partij. René zal worden gemist, vooral ook om zijn niet aflatende zoektocht naar de achterkant van het gelijk.

Waar ben je naar op zoek?