Door René Krabbe op 24 februari 2016

Opvang asielzoekers op maat bespreekbaar.

Afgelopen maandag stelde 2e kamerlid Attje Kuiken (PvdA) hierover al vragen aan staatssecretaris Klaas Dijkhoff (VVD) van Veiligheid en Justitie.

De Volkskrant meldt vandaag : ‘Opvang op maat bespreekbaar’

De noodkreet van burgemeesters om kleinschalige asielopvang mogelijk te maken vindt gehoor. Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) zegt open te staan voor alle soorten opvang die de gemeenten aanbieden, ongeacht de grootte. ‘We kunnen ons niet de luxe permitteren om zonder gedegen argumentatie voorstellen voor opvang af te wijzen. Op dit moment hebben we iedere opvangplek hard nodig’, zegt directeur Gerard Bakker van het COA. (…) In de Tweede Kamer heerst optimisme over een overeenkomst tussen het ministerie, het COA en de gemeenten. PvdA-Kamerlid Attje Kuiken juicht de toenadering toe. ‘Wij steunen het initiatief van de burgemeesters om te experimenteren met kleinere opvang.’ Ze stelde maandag al Kamervragen aan Dijkhoff naar aanleiding van de oproep uit Brabant.

Degenen die de recente debatten in de Hoeksche Waardse raden een beetje gevolgd hebben: goed nieuws voor de vluchtelingen en zeker ook voor de Hoeksche Waard !

René is een laatbloeier in de actieve politiek. Tegen het eind van zijn werkzaam leven als architect is hij in 2010 aan de slag gegaan als lid van de commissies ABZ en RBZ in de gemeenteraad van Cromstrijen. Na zijn verhuizing naar Zuid-Beijerland is hij sinds 2014 burgerraadslid en vanaf 10.04.2018 fractievoorzitter in de gemeente Korendijk.