Ook politieke bestuurders grijpen naar het middel van de ingezonden brief in de krant

Door René Krabbe op 28 november 2017

Op 18 november jl. plaatste AD Hoeksche Waard een opmerkelijke ingezonden brief van BINT-Wethouder Harry van Waveren van Oud-Beijerland, hiervoor ruim 8 jaar CDA-gedeputeerde van de Provincie Zeeland.
Het door de provincie Zuid-Holland voorgestane woningbouwbeleid zou volgens Van Waveren tot een tweedeling tussen stad en platteland kunnen leiden.

Op het zelfde moment verscheen er in AD Groene Hart een artikel over de visie van Gedeputeerde Adri Bom-Lemstra.
Dit artikel publiceerden wij al in onze nieuwsrubriek van vorige week.

Op 25 november plaatste AD Hoeksche Waard haar reactie op de ingezonden brief van Harry van Waveren.

Ik voorspel dat dit een majeur en onderscheidend thema wordt in de verkiezingscampagne voor de nieuwe gemeente Hoeksche Waard.
Dan heeft de Hoeksche Waardse bevolking echt iets te kiezen!

René is een laatbloeier in de actieve politiek. Tegen het eind van zijn werkzaam leven als architect is hij in 2010 aan de slag gegaan als lid van de commissies ABZ en RBZ in de gemeenteraad van Cromstrijen. Na zijn verhuizing naar Zuid-Beijerland is hij sinds 2014 burgerraadslid en vanaf 10.04.2018 fractievoorzitter in de gemeente Korendijk.