Door René Krabbe op 21 maart 2017

Wethouder Paulien Tanja complimenteert kinderopvang

Strijens Wethouder Tanja (PvdA) complimenteerde op dinsdag 14 maart alle locaties voor kinderopvang in Strijen met de positieve resultaten, die ze van de inspectie kregen. Voor alle locaties had ze een kleine attentie meegenomen.

Onlangs zijn alle wettelijke inspecties bij de locaties voor kinderopvang in de gemeente Strijen afgerond. De toezichthouder Dienst Gezondheid en Jeugd constateerde geen enkele tekortkoming. Uit de rapporten spreken slechts positieve resultaten vooral op het gebied van de pedagogische kwaliteit. Alle vijf onderzochte locaties voldoen daarmee aan de wettelijke kwaliteitseisen.

Gemeenten zijn verantwoordelijk voor het toezicht op de kwaliteit van de kinderopvang. De toezichthouder inspecteert in opdracht van de gemeente Strijen alle locaties voor kinderopvang in de gemeente. Dit gaat om zowel de kinderdagverblijven, als om de buitenschoolse opvang, de peuterspeelzaal en het gastouderbureau. Ook de verschillende gastouders worden, door middel van een steekproef, onaangekondigd geïnspecteerd.
Het betreft peuterspeelzaal Olleke Bolleke, BSO Kibeo, de kinderopvang, Kiddie Care en Tante Marley.

Een kleine foto-impressie:

René is een laatbloeier in de actieve politiek. Tegen het eind van zijn werkzaam leven als architect is hij in 2010 aan de slag gegaan als lid van de commissies ABZ en RBZ in de gemeenteraad van Cromstrijen. Na zijn verhuizing naar Zuid-Beijerland is hij sinds 2014 burgerraadslid en vanaf 10.04.2018 fractievoorzitter in de gemeente Korendijk.