Integraal huisvestingsplan Onderwijs 2021 -2024

24 april 2021

De afgelopen vergadercyclus kwam het integraal huisvestingsplan Onderwijs 2021 -2024 aan de orde. In dit document geeft de gemeente aan waar ze de komende jaren wil investeren in de huisvesting voor het onderwijs. Het plan is tot stand gekomen in overleg met de schoolbesturen. Een belangrijk document maar onderwijs is natuurlijk meer dan het stapelen van stenen. Wat dat betreft is het jammer dat de zogeheten lokale educatieve agenda pas gereed is na het huisvestingsplan. Al met al kond de fractie instemmen met het plan. Wel heeft de PvdA-fractie aandacht gevraagd voor de extra Rijksgelden die beschikbaar zijn gekomen voor het investeren in het binnenklimaat van de scholen. Ventilatie is juist van belang voor zowel leerlingen en leraren in deze Corona tijden. De Rijksoverheid heeft aangegeven dat schoolbesturen en gemeente in gesprek moeten gaan over de financieringen van deze investeringen. De wethouder heeft aangeven om de raad te infomeren over de planning en inhoud van de gesprekken met de schoolbesturen.