In memoriam Piet Vermaas

Door René Krabbe op 31 augustus 2018

Onze partij bereikte het droeve bericht van het plotseling overlijden, op 82 jarige leeftijd, van ons dierbare partijlid Piet Vermaas uit Numansdorp.

Piet was, sins 1957, 61 jaar lid van onze partij.

Als opzichter in de wegenbouw bij Rijkswaterstaat is hij altijd actief geweest in de PvdA en bij de vakbond om zich in te zetten voor de mensen die dat nodig hadden.Hij was 16 jaar lid van de gemeenteraad van Numansdorp en vervulde diverse bestuurlijke functies.

Na zijn pensionering is hij nog lang maatschappelijk actief geweest. Hij liep daar nooit mee te koop, hij deed het gewoon.

Actief  bestuurslid van de hengelsportvereniging, bezorger van de maaltijden voor ‘Tafeltjedekje’ van de Buitensluis; als verwoed tuinder deelde hij de oogst met talloze dorpsgenoten.

Mijn vrouw en ik hebben hem in in 1994 leren kennen toen zij raadslid in Cromstrijen werd.

Sindsdien is hij een huisvriend geworden, die wekelijks bij ons in de winkel, op kantoor of bij ons thuis langs kwam om de actuele politieke situatie te bespreken.

Ook bezocht hij nog regelmatig de PvdA-fractievergaderingen in Cromstrijen, waarbij hij ons herinnerde aan onze taak binnen de Nederlandse politiek.

Piet, rust zacht, je hebt het verdiend,

René is een laatbloeier in de actieve politiek. Tegen het eind van zijn werkzaam leven als architect is hij in 2010 aan de slag gegaan als lid van de commissies ABZ en RBZ in de gemeenteraad van Cromstrijen. Na zijn verhuizing naar Zuid-Beijerland is hij sinds 2014 burgerraadslid en vanaf 10.04.2018 fractievoorzitter in de gemeente Korendijk.