Elektrische ‘dorpsshuttle’ voor ouderen in Strijen onthuld

Door René Krabbe op 18 maart 2018

Tijdens een drukbezochte feestelijke bijeenkomst op zaterdag 17 maart in verpleeg- en verzorgingstehuis De Hoge Weide werd in Strijen door PvdA wethouder Paulien Tanja en Albert Heijnbaas Robert Groen de zogenaamde ‘dorpsshuttle’ onthuld.
Bram de Jong, voorzitter van de ‘Vrienden van de Hoge Weide’, een verpleeg- en verzorgingstehuis in Strijen, is de initiatiefnemer van dit project.

De gemeente Strijen heeft in samenwerking met de Ouderenbonden, AH en Shell de aanschaf van dit voertuig mogelijk gemaakt. Het is niet alleen een milieuvriendelijk voertuig qua luchtverontreiniging en geluid, ook heeft het voor ouderen een uiterst comfortabele instap.

Dit elektrisch voertuig gaat vooral met minder mobiele ouderen in en om Strijen rijden. In eerste instantie van donderdag tot en met zaterdag. Hiervoor worden ca. 20 vrijwilligers geworven.Het enthousiasme is groot maar aanmeldingen zijn nog van harte welkom.

Wanneer de ‘dienstregeling’  precies ingaat en op welke wijze de ritjes gereserveerd kunnen worden, zal binnenkort ongetwijfeld via de media en de gemeentelijke website bekend worden gemaakt.

Hieronder een kleine impressie van de feestelijke bijeenkomst.
Fotografie : Mary Romijn  ©MaryRomijnFotografie.nl

René is een laatbloeier in de actieve politiek. Tegen het eind van zijn werkzaam leven als architect is hij in 2010 aan de slag gegaan als lid van de commissies ABZ en RBZ in de gemeenteraad van Cromstrijen. Na zijn verhuizing naar Zuid-Beijerland is hij sinds 2014 burgerraadslid en vanaf 10.04.2018 fractievoorzitter in de gemeente Korendijk.