13 september 2015

Directeur HW Wonen deelt zorg PvdA voor overproductie nieuwe woningen

Tijdens een interview voor het programma Nieuwsradio Hoeksche Waard (Radio HW FM 96.0) werd Ben Pluimer, directeur van onze Hoeksche Waardse woningcorporatie ‘HW WONEN’, gevraagd te reageren op het persbericht van de PvdA.
Het betreffende artikel in het AD leest u hier.
De zaak is actueel omdat in de vijf gemeenteraden deze weken de Regionale Woonvisie (waarvan het Regionale Woningbouwprogramma onderdeel uit maakt) op de agenda staat.

Pluimer had begrip voor de vrees; volgens hem wordt deze veroorzaakt door enerzijds de lastige marktsituatie en anderzijds doordat het woningbouwprogramma bestaat uit een optelsom van wensen en locaties van alle gemeenten. ” Dat is bij elkaar wel heel veel. Wij hebben te maken met onzekere economische en demografische ontwikkelingen; daarom moeten we in het woningbouwprogramma meer flexibiliteit inbouwen”.
Hij pleit voor een regionale aanpak; we moeten volgens hem beginnen met de meest kansrijke projecten. Gemeenten zouden over hun eigen schaduw heen moeten stappen.
“Als je dat op die manier doet dan krijg je ook een goeie balans tussen huur- en koopwoningen”.

Het interview kunt beluisteren op ‘uitzending gemist’ van Radio HW.

Programma: Nieuwsradio Hoeksche Waard, zaterdag 12 september 10:00 uur, na35 minuten.