Verkiezingscampagne Waterschap Hollandse Delta van start

Door René Krabbe op 18 februari 2019

Waarnemend Dijkgraaf  Cock Sas  (PvdA) van Waterschap Holandsche Delta gaf vandaag de aftrap voor de verkiezingscampagne voor de Waterschapsverkiezingen op 20 maart a.s. Deze verkiezingen worden gecombineerd met die voor Provinciale Staten.

De heer Sas is waarnemend Dijkgraaf (in gemeentetermen: de Burgemeester) sinds het aftreden van Dijkgraaf Ingrid de Bondt (VVD) op 7 februari jl.

Vanuit de Hoeksche Waard staan Dick Hitzert en René Krabbe voor de PvdA op de kandidatenlijst voor de Verenigde Vergadering; te vergelijken met de Gemeenteraad.  Naast de ‘natte’ Waterschapstaken zullen willen zij zich inzetten voor een beter beheer en een groter veiligheid van de vele waterschapswegen die de Hoeksche Waard rijk is. Ook voor het verbeteren van de communicatie met de GemeenteHW en haar inwoners zullen zij zich inzetten. Binnenkort zult u hier meer over horen.

René is een laatbloeier in de actieve politiek. Tegen het eind van zijn werkzaam leven als architect is hij in 2010 aan de slag gegaan als lid van de commissies ABZ en RBZ in de gemeenteraad van Cromstrijen. Na zijn verhuizing naar Zuid-Beijerland is hij sinds 2014 burgerraadslid en vanaf 10.04.2018 fractievoorzitter in de gemeente Korendijk.