14 december 2015

Taskforce OV HWGO opent nieuw meldpunt klachten dienstregeling CONNEXXION

Connexxion is weer terug in onze regio.
Per 13 december heeft zij de openbaar vervoersconcessie overgenomen van Arriva.

Vanaf medio juli maakt onze taskforce OVHWGO (bestaande uit een aantal politici van de PvdA Hoeksche Waard en Goeree-Overflakke, CDA Korendijk en SGP Korendijk) al werk van de negatieve gevolgen van deze concessiewisseling. Richtten wij ons in eerste instantie op de verhoogde tarieven van scholierenabonnementen en die van forenzen, allengs werd duidelijk dat CONNEXXION ook zou gaan ‘sleutelen’ aan de dienstregeling.
Onze acties richting Connexxion en het Provinciebestuur kunt u hier nalezen.
In het overleg met beide partijen werd ons steeds verzekerd dat slechts een zéér klein deel van de reizigers benadeeld zou worden van het opheffen van enkele lijnen en een aantal stopplaatsen.
Ondanks de druk die werd uitgeoefend door de reizigers, bovengenoemde politici en een aantal leden van Provinciale Staten bleken de gedeputeerde en CONNEXXION onvermuwbaar.
Er werd slechts verwezen naar een evaluatie van de nieuwe dienstregeling die binnen enkele maanden zal worden uitgevoerd.
Om die evaluatie succesvol te maken willen wij een zwartboek produceren van alle klachten over de nieuwe dienstregeling. Daar hebben wij uiteraard de reizigers voor nodig.
Wij verzoeken u dan vriendelijk onderstaand contactformulier te gebruiken om uw klachten te melden.

Vermeld s.v.p. duidelijk begin- en eindpunt van uw reis, reistijd vóór en na 13 december en ook de eventuele stijging van de reiskosten.

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw medewerking.

Wij zullen u per email op de hoogte houden.

[contact-form-7 id=”6469″ title=”Meldpunt dienstregeling Connexxion HWGO”]